FANDOM

Roger Taylor 2008

Roger Taylor, 2008

Roger Meddows-Taylor, znany szerzej jako Roger Taylor (ur. 26 lipca 1949 w King's Lynn) – muzyk rockowy pochodzący z Wielkiej Brytanii. Gra na perkusji, gitarze, instrumentach klawiszowych oraz jest wokalistą z oryginalnym, mocnym głosem. Sławę przyniosła mu gra na perkusji dla Queen od początku istnienia grupy aż do dzisiejszego dnia.

Jest ojcem Rufusa Taylora, który również gra na perkusji.

Biografia Edytuj

Urodził się w 1949 w rodzinie Michaela Taylora. Edukację rozpoczął w prywatnej placówce Truro Cathedral School, a w wieku 8 lat dołączył do lokalnego chóru. Wkrótce rozpoczął grę na ukulele. Trzy lata później, w 1960, za zaoszczędzone pieniądze kupił swoją pierwszą gitarę akustyczną. Później odkrył swój talent perkusisty i szybko porzucił karierę gitarzysty. Zaczął więc wiązać się z lokalnymi zespołami.

W 1967 przeprowadził się do Londynu, gdzie zaczął studia dentystyczne w London Hospital Medical College. Szybko jednak przeniósł się do Whitechapel Hospital Medical College, a później do North London Polytechnic na wydział biologii. Niedługo potem dołączył do zespołu Smile w odpowiedzi na ogłoszenie „Poszukiwany perkusista w stylu Gingera Bakera”. W grupie tej poznał gitarzystę Briana Maya i wokalistę Tima Staffela. Wkrótce z pracy w zespole zrezygnował Staffel, a w jego miejsce znalazł się jeden z fanów Smile, Farrokh Bulsara. Zmienił on swoje imię i nazwisko na Freddie Mercury oraz zaproponował zmianę nazwy zespołu na Queen, co spotkało się z aprobatą kolegów.

Roger Taylor nadał muzyce Queen charakterystyczny wydźwięk bębnów. Niejednokrotnie występował jako główny wokalista, np. w piosence I’m in Love with My Car z albumu A Night at the Opera. Znany jest też jako intensywny imprezowicz. Dużo palił oraz pokazywał swoje zamiłowanie do szybkich samochodów, kobiet i alkoholu. Przed każdym koncertem wypijał dwa łyki whisky. Jest też zaangażowany politycznie – w 1994 napisał utwór atakujący neonazistów, który później został wydany jako singel.

W 1986 założył zespół The Cross, w którym był gitarzystą i wokalistą. Kilka lat później, po śmierci Mercury’ego, wziął udział w koncercie The Freddie Mercury Tribute Concert. Do dziś koncertuje z Brianem Mayem. W 2004 wziął udział w projekcie Queen + Paul Rodgers, a obecnie koncertuje z Mayem i Adamem Lambertem pod szyldem Queen + Adam Lambert.

Zobacz też Edytuj

Bibliografia Edytuj