FANDOM

Witaj na Queen Wiki!
Gromadzimy informacje na temat twórczości Queen, a Ty też możesz pomóc!
Posiadamy 236 artykułów i 241 plików, tworzonych od 14 kwietnia 2014.
Znajdziesz tutaj także hasła związane z solowymi karierami muzyków Queen oraz działalnością zespołów The Cross i Smile.
Queen
Queen – zespół rockowy brytyjskiego pochodzenia. Został założony w 1970 w Londynie przez Briana Maya, Freddiego Mercury’ego i Rogera Taylora. Grupa łącznie wydała 15 albumów studyjnych, 7 albumów koncertowych, 16 kompilacji, 1 minialbum, 60 singli i 1 soundtrack. Przez ponad 40 lat swojej działalności zespół wyruszył w 13 tras koncertowych, podczas których zagrał łącznie 673 koncerty. Po dziś dzień wpływ Queen na muzykę rockową jest widoczny u takich grup jak Guns N’ Roses czy Metallica.
Roger Meddows-Taylor, znany szerzej jako Roger Taylor (ur. 26 lipca 1949 w King's Lynn) – muzyk rockowy pochodzący z Wielkiej Brytanii. Gra na perkusji, gitarze, instrumentach klawiszowych oraz jest wokalistą z oryginalnym, mocnym głosem. Sławę przyniosła mu gra na perkusji dla Queen od początku istnienia grupy aż do dzisiejszego dnia. Jest ojcem Rufusa Taylora, który również gra na perkusji. Urodził się w 1949 w rodzinie Michaela Taylora. Edukację rozpoczął w prywatnej placówce Truro Cathedral School.
Dołącz do nas!
Aby wesprzeć tę wiki, możesz dodać na nią nowy artykuł.

Muzycy
Freddie
Brian
John
Roger